IT should be simple

Kund: Hostnode

Hostnode datacenter i Göteborg erbjuder företag en stabil och säker IT-drift. Kärnvärdena säkerhet, enkelhet, trygghet och stabilitet beskiver även varumärkeslöftet.

Uppdrag:

Ett motto som Hostnode's VD använde för att beskriva sin syn på hur han ville att varumärket skulle representeras var: "IT ska vara lika enkelt som att trycka på en knapp, det ska bara fungera". Vi använde oss av mottot som utgångspunkt och i samband med att vi jobbade fram varumärkesprofilen tog vi fram ett varumärkesstatement som höll ihop konceptet tydligare: ”IT should be simple”.

Vi gjorde en helt ny grafisk profil som blev konkret på bland annat deras nya hemsida, offertmallar, på sociala medier och i övrigt marknadsföringsmaterial. Vi planerar och publicerar nyhetsartiklar på företagsbloggen och i Hostnodes sociala medier.

I den grafiska manualen tog vi fram handritade ikoner för en unik känsla. Vi satte en bildstil som förstärker den visuella kommunikationen.

Kund:
Hostnode

Uppdrag:
-
Varumärkesplattform
- Grafisk profil
- Hemsida
- Designmallar till trycksaker så som visitkort, brevpapper och kuvert.
- Hantering av Hostnode's sociala medier.

Hemsida:
www.hostnode.se